Wat is de kracht van video en hoe zet je dit in?

Er is niemand die je zal verbieden om een groot budget te alloceren en helemaal los te gaan. Maar vraag je goed af, past dit bij mijn merk én bij mijn doelgroep.

Podcasts: een onontdekt kanaal voor contentmarketeers

Door de grote mate van aandacht dan wel betrokkenheid van de luisteraar is de podcast een aantrekkelijk medium om de band met jouw doelgroep te versterken.

Voorwaarden voor een goede blog

Een blog schrijven is niet zomaar even wat bij elkaar tikken en op de website plaatsen. Zeker als de blogs onderdeel zijn van een contentstrategie zijn er wel wat voorwaarden. In deze blog gaan we wat dieper in op de voorwaarden van een goede blog.

3S-Model: handvatten voor het creëren van goede content

In deze blog geven we je handvatten voor het maken van goede content, die jouw doelgroep bereikt, raakt en bindt. Het creëren ervan is niet eenvoudig en kost veel tijd en energie. Dus als je ermee start, zorg er dan voor dat jouw content relevant is. Anders is het verspilde tijd.

De kracht van Marketing Automation

In mensentaal: het is het automatiseren (digitaliseren) van marketingprocessen. Van onbekend tot ambassadeur.

Tweede kenniscafé geeft handvatten voor vernieuwing

Na de succesvolle eerste editie van het BatavierenBende Kenniscafé was het 24 juni 2020 tijd voor de tweede editie. Helaas waren we niet in de gelegenheid – omwille van het coronavirus – gasten te ontvangen. Hierdoor waren we genoodzaakt – symbolisch rond het kampvuur – het kenniscafé in een online jasje te gieten.

Tijdens het kenniscafé hebben we ook deze keer twee gasten verwelkomt. Onder bezielende leiding van Ebo van der Broek ontstond er een geanimeerd gesprek met diverse invalshoeken.

Hans Hondtong van AgriPers vertelde enthousiast over de gevolgen van het coronavirus op vakmedia. Hans vertelde o.a. dat het verkeer op websites van vakmedia enorm is toegenomen en dat de rol van content voor adverteerders (bijvoorbeeld: kennispartnerships) toeneemt. Hierin merkte hij wel op dat de kwaliteit van de content goed moet zijn. “Als je het zelf niet kan, besteedt het dan uit”, aldus Hans.

Roger Scholtes van AgriDirect gaf een kijkje in de keuken op het gebied van direct marketing. Hierbij stond hij stil bij de rol van marktonderzoek, actuele data en de achtergronden rondom AVG en de telecomwet. “Het aangaan van de dialoog én het echt kennen van jouw doelgroep is basis voor een succesvolle marketingstrategie”, aldus Roger.

Tenslotte nam Jean-Paul Reparon van BatavierenBende de kijker mee in de wereld van content- en inboundmarketing. Hierbij merkte Jean-Paul op dat marketeers steeds vaker de stap zullen zetten van productmarketing naar contentmarketing. Ook vertelde hij meer over de rol van content in de customer journey van jouw klant en de wijze waarop je dit met een goede contentstrategie (en marketing automation) kan organiseren.

Verder ontstond er een voorzichtige discussie over de rol van beurzen in de agrarische sector. Waar iedereen erkende dat het fenomeen ‘beurs’ prima past in de awareness of advocacy fase in de customer journey, was iedereen het er ook wel over eens dat de ROI van beurzen nog weleens ontbreekt. Nu door het coronavirus veel beurzen zijn geannuleerd zal de tijd ons leren of beurzen, zoals bijvoorbeeld de AgriTechnica en Eurotier, van invloed zijn op – bijvoorbeeld – het aantal trekkers dat wordt verkocht.

De gehele uitzending van het tweede BatavierenBende Kenniscafé kunt u integraal terugkijken. Wij nodigen u alvast uit voor het derde BatavierenBende Kenniscafé op donderdag 3 september 2020!

De rol van kennispartnerships bij vakmedia

Uiteindelijk wil je dat het onbekende publiek zich verbonden voelt met jouw merk dan wel een merkvoorkeur ontwikkelt. Het is altijd goed om te bouwen aan je eigen merk (en platform).

Awareness voor je live-event

Het onder de aandacht brengen van een eigen (online) event kan lastig zijn. De juiste media mix helpt je naar en optimaal resultaat.

9 Aandachtspunten voor online live events

In deze blog staan we stil bij enkele belangrijke aandachtspunten die van groot belang zijn bij het opzetten van een online – live – event!

Over Helden, Hub en Hygiëne

Elk stukje (video)content voegt waarde toe door te inspireren, op te leiden of te vermaken. Je behaalt je marketingdoelen het best door met je content verschillende soorten waarde toe te voegen. Het 3h-Model biedt een handig overzicht van hoe je met content de verschillende soorten waarde kunt toevoegen.