BatavierenBende lanceert Mechamarkt.nl

Het coronavirus heeft de wereld stilgezet. Vele sectoren worden hard geraakt, waaronder de evenementenbranche. Ook in de groene en agrarische sector, waar beurzen een belangrijk middel zijn om de doelgroep te bereiken en de nodige awareness te creëren, is er nog geen of slechts beperkt zicht op perspectief. 

Zakelijke beurzen zullen – op basis van de RIVM richtlijnen – een andere opzet krijgen. Het is nog maar de vraag of grootschalige evenementen met (tien)duizenden bezoekers gehouden kunnen worden. Minister Hugo de Jonge kondigde zelfs aan dat grote evenementen pas weer kunnen plaatsvinden als er een vaccin tegen het coronavirus is ontwikkeld. Optimisten verwachten dat dit eind 2020 al is. Pessimisten verwachten dat het nog wel één tot twee jaar kan duren. 

Het ontbreken van evenementen in onze sector is een groot gemis. Hoe kunnen we dit – als marketeers – opvangen? Is er een alternatief? Het is belangrijk dat we ons in eerste instantie verdiepen in de rol die beurzen innemen binnen de ‘customer journey’ van de klant.

ACDA-model

Als we kijken naar het bovenstaande ACDA-model dan zien we dat beurzen in de groene en agrarische sector door de doelgroep vooral worden bezocht voor het ontdekken van nieuwe producten (awareness), het ontmoeten van vertegenwoordigers van fabrikanten en het vergelijken van de nieuwste machines (consideration). Vaak wordt de doelgroep – al dan niet op uitnodiging – met open armen ontvangen op de stands (advocacy). Gezien het grote aantal bezoekers voorziet de beurs zeker in een behoefte en biedt zo’n evenement – voor jou als marketeer – prima mogelijkheden om je doelstellingen (bv: leadgeneratie) te realiseren. 

Nu de beurzen (tijdelijk) wegvallen, rijst de vraag hoe je dan toch de doelgroep kunt bereiken? We hebben gezien dat het coronavirus de wereld een enorme digitale impuls heeft gegeven. Van de één op de andere dag werken grote delen van Nederland en België thuis en groeit het gebruik van videobellen als kool, zowel privé als zakelijk. Dit biedt kansen voor marketeers in de groene en agrarische sector. 

Mechamarkt.nl

Met in ons achterhoofd de rol van beurzen in de customer journey en de snel digitaliserende samenleving heeft BatavierenBende een nieuw concept ontwikkeld voor machinefabrikanten en -leveranciers in de groene en agrarische sector: MechaMarkt.nl, jouw online live event.

Wil je meer weten over Mechamarkt.nl en ben je benieuwd hoe dit concept kan bijdragen aan jouw marketing doelstellingen kijk dan op de MechaMarkt pagina.

Marketing en sales begint bij je buyer persona!

Buyer persona’s. Wat zijn dat nu en waarop moet je zoal letten bij het creëren van een buyer persona? In deze blog helpen we je op weg in het maken van jouw buyer persona’s.

Waarde Propositie Canvas

Als onderdeel van de analyse fase is het waarde canvas een nuttige tool die uiteindelijk de werkelijke toegevoegde waarde van marketing helder in beeld kan brengen.

7 Tips voor het maken van een contentkalender

Het opzetten van een contentkalender klinkt in de basis eenvoudig. Maar of je het nu voor de eerste of voor de vijftigste keer doet, elke keer is het weer een puzzel. De keuzes bij het creëren van de contentkalender zijn van strategisch belang en daarmee essentieel.

Voorwaarden voor een goede contentstrategie

In deze blog nemen wij je mee in die elementen waarmee je rekening moet houden als je werkt aan jouw contentstrategie.

Agrimarketing in coronatijd

De toekomst is uiterst onzeker. En of evenementen met veel bezoekers dit jaar mogen plaatsvinden valt nog te bezien. Wat betekent dit nu voor marketeers?

Content in de decisionfase

Het doel van de content is de (potentiële) klant het laatste zetje in de rug te geven om te converteren. Daarnaast is het binnen de organisatie de fase waarin een lead (voorlopig) wordt overgedragen aan verkoop.

Content in de consideration fase

De potentiële klant overtuigen van jouw oplossing/product. Content in de consideration-fase (overwegingsfase) heeft tot doel jouw oplossing af te zetten tegenover andere oplossingen.

Content in de awareness fase

De awarenessfase draait om inspireren en het verkrijgen van aandacht. Zorg er dus voor dat jouw doelgroep je op de juiste manier leert kennen.

Op jacht naar een integrale marketingaanpak

Modellen maken de wereld inzichtelijker. Maar de keuze voor het model maakt niet uit als het vervolg niet helder is. Marketing in dit geval draait om goede content.