Content in de consideration fase

Om het leven makkelijk te maken zijn modellen van de werkelijkheid bedacht. Binnen het vakgebied van de marketing is het AIDA model (attention, interest, desire, action) een basismodel waar, op het gebied van contentcreatie, vaak op wordt teruggevallen. Bij BatavierenBende gebruiken we graag het ACDA-model. Dit model weerspiegelt de verschillende emotionele en psychologische stappen die een klant doorloopt bij zijn aankoopbeslissing. Bij elke fase horen andere manieren van aandacht geven en beïnvloeden. Eerder is er ingegaan op de content in de awareness-fase. Dit keer is het de beurt aan content in de consideration-fase. 

Content in de consideration-fase

De content in de awareness-fase heeft gewerkt. De potentiële klant is bekend met het probleem en wellicht al met enkele merken en hun oplossingen. Vanaf nu is het van belang dat je ervoor zorgt dat je op de radar blijft. De perceptie moet nu worden: oplossingen van merk X passen het beste bij mij! Jouw content zal hierop moeten worden toegespitst. De partij die nu de klant het beste door het doolhof van oplossingen en aanbiedingen leidt, kan bij de volgende fase zomaar de partij zijn die bovenaan het lijstje staat. 

Doel van content in de consideration-fase

Content in de consideration-fase (overwegingsfase) heeft tot doel jouw oplossing(en) neer te zetten in vergelijk met andere oplossingen. En om de eerste relatie met de klant op te bouwen. Er is veel (kennis) gegeven, in de consideration-fase wil je graag de eerste tegenprestatie (leadgeneration).

Relevante termen en woorden:

Vergelijk, meer weten, oplossing, aanbod/aanbieder, hulp bij. 

Passende content in de consideration-fase:

Overzichtlijstjes, vergelijkingtools, infographics (op productniveau), whitepapers, video’s en reviews/testimonials.

Voorbeeld van een vergelijkingslijsje

Uitdaging

Content maken voor deze fase is misschien wel het lastigste. Waarom? De potentiële klant zit niet te wachten op de koop-mij-knop. In deze fase is informatieve en educatieve nog steeds de leidraad. Toch wil je ook al duidelijk maken waar jouw product/oplossing anders is dan de andere oplossingen in de markt. De unieke kenmerken van jouw product/oplossing komen in deze fase zeker aan bod. Ook ontkomt er (bijna) niet aan om andere aanbieders te benoemen. Dat kan ertoe leiden dat potentiële klanten nu aanbieders zien die ze eerder niet kenden. Zorg er dus voor dat je jouw content zodanig produceert en voorziet van een call-2-action, zodat je je klant wel in de richting van jouw oplossing stuurt.


Wil je geen verhaal van de BatavierenBende missen?

Groot gelijk! Dat hoeft ook helemaal niet. Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met verhalen en mythen over (content) marketing in de agrarische sector.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit bericht: Facebook Twitter LinkedIn