Tweede kenniscafé geeft handvatten voor vernieuwing
Na de succesvolle eerste editie van het BatavierenBende Kenniscafé was het 24 juni 2020 tijd voor de tweede editie. Helaas waren we niet in de gelegenheid – omwille van het coronavirus – gasten te ontvangen. Hierdoor waren we genoodzaakt – symbolisch rond het kampvuur – het kenniscafé in een online jasje te gieten.
Tijdens het kenniscafé hebben we ook deze keer twee gasten verwelkomt. Onder bezielende leiding van Ebo van der Broek ontstond er een geanimeerd gesprek met diverse invalshoeken.
Hans Hondtong van AgriPers vertelde enthousiast over de gevolgen van het coronavirus op vakmedia. Hans vertelde o.a. dat het verkeer op websites van vakmedia enorm is toegenomen en dat de rol van content voor adverteerders (bijvoorbeeld: kennispartnerships) toeneemt. Hierin merkte hij wel op dat de kwaliteit van de content goed moet zijn. “Als je het zelf niet kan, besteedt het dan uit”, aldus Hans.
Roger Scholtes van AgriDirect gaf een kijkje in de keuken op het gebied van direct marketing. Hierbij stond hij stil bij de rol van marktonderzoek, actuele data en de achtergronden rondom AVG en de telecomwet. “Het aangaan van de dialoog én het echt kennen van jouw doelgroep is basis voor een succesvolle marketingstrategie”, aldus Roger.
Tenslotte nam Jean-Paul Reparon van BatavierenBende de kijker mee in de wereld van content- en inboundmarketing. Hierbij merkte Jean-Paul op dat marketeers steeds vaker de stap zullen zetten van productmarketing naar contentmarketing. Ook vertelde hij meer over de rol van content in de customer journey van jouw klant en de wijze waarop je dit met een goede contentstrategie (en marketing automation) kan organiseren.
Verder ontstond er een voorzichtige discussie over de rol van beurzen in de agrarische sector. Waar iedereen erkende dat het fenomeen ‘beurs’ prima past in de awareness of advocacy fase in de customer journey, was iedereen het er ook wel over eens dat de ROI van beurzen nog weleens ontbreekt. Nu door het coronavirus veel beurzen zijn geannuleerd zal de tijd ons leren of beurzen, zoals bijvoorbeeld de AgriTechnica en Eurotier, van invloed zijn op – bijvoorbeeld – het aantal trekkers dat wordt verkocht.
De gehele uitzending van het tweede BatavierenBende Kenniscafé kunt u integraal terugkijken. Wij nodigen u alvast uit voor het derde BatavierenBende Kenniscafé op donderdag 3 september 2020!