Merken bouwen

Contentmarketing draait om merk bouwen. Maar, wat is een merk nu? De meningen hierover verschillen nogal, dus een duidelijke visie op “merk” is wel van belang.

Brand en branding bestaan al heel lang. Het brandmerken van producten en vee zijn natuurlijk niet onbekend. Tegenwoordig branden we natuurlijk veel meer. Het brand (:merk) is ontwikkeld tot een begrip waarmee alle handelingen worden bedoeld die gebruikt worden om herkend te worden.

Dus, wat is een merk? De definitie van een merk is:

“Een merk (Brand) is de verzameling van alle expressies waarmee een entiteit (persoon, organisatie, bedrijf, stad, product, land, et cetera) zich herkenbaar maakt.”

INTERBRAND

 “Een merk bouwen (Branding) is het proces daarvan.”

De link tussen branding en contentmarketing is dus duidelijk aanwezig. Is de content niet afgestemd op het merk dan kunnen de inspanningen rondom de content de plank goed misslaan. Is er een goede afstemming tussen wat het merk wil uitstralen en de content is daar ondersteunend aan, dan heb je een winnende combinatie.

We kunnen dus concluderen dat, om goede contentmarketing te bedrijven, het belangrijk is de hoger gelegen doelen van het merk te kennen.


Wil je geen verhaal van de BatavierenBende missen?

Groot gelijk! Dat hoeft ook helemaal niet. Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met verhalen en mythen over (content) marketing in de agrarische sector.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit bericht: Facebook Twitter LinkedIn