Case: Vergroot de aandacht voor het belang van lagers!

Wist je dat stilstand van machines vaak wordt veroorzaakt door problemen met de lagers? BatavierenBende heeft voor SKF, één van de toonaangevende lagerfabrikanten in de wereld, een content concept gelanceerd om meer aandacht te genereren voor lagers in akkerbouw.

Strategie

Met de introductie van de SKF Agrihub in het vooruitzicht is een content concept ontwikkeld dat niet SKF maar het belang van lagers centraal stelt. Op basis van een uitgekiende content strategie van 5 fasen zijn een viertal redactionele artikelen gecreëerd en gedistribueerd. Zowel de tekst- en eindredactie (tone of voice) als de vormgeving zijn verzorgd door het team van BatavierenBende. Ook is SKF geadviseerd op het gebied van media inzet én inkoop.

Contentcreatie

Met onze kennis van de agrarische sector en daarmee oog voor de juiste tone of voice en achtergrond van de doelgroep heeft BatavierenBende de volgende onderwerpen bepaald en uitgewerkt in relevante redactionele artikelen;

  • Wat is het belang van lagers?
  • Hoe verleng je de levensduur van lagers?
  • Demonteren en monteren van lagers
  • AgriHub, het antwoord van SKF

Distributie

Alle redactionele artikelen zijn in de vorm van advertorials geplaatst in de media van LandbouwMechanisatie. Ook is een ‘vetkeuzetabel’ bijgesloten en SKF is als sponsor betrokken geweest bij Mechanisatie voor Morgen, een initiatief van LandbouwMechanisatie. Tijdens dit event heeft SKF een kennissessie verzorgd over bovengenoemde onderwerpen, demonstraties gegeven en was het verkoopteam met een stand aanwezig.

Resultaat

Zowel het tijdschrift, de website, de digitale nieuwsbrief als het evenement hebben ervoor gezorgd dat vele akkerbouwers en mechanisatiebedrijven in aanraking zijn gekomen met de kennis van SKF. Een aanzienlijk deel van het totale bereik heeft ook de landingspagina van de SKF AgriHub bezocht. Deze landingspagina bood – naast de kennis vanuit de advertorials  – diverse brochures en posters die na het achterlaten van contactgegevens beschikbaar werden gesteld.  

Alle onderdelen van de campagne sloten naadloos aan bij de marketing automation software van SKF en hebben bijgedragen tot het gewenste effect: meer aandacht voor lagers in het algemeen en het creëren van merkvoorkeur richting SKF.


Wil je geen verhaal van de BatavierenBende missen?
Groot gelijk! Dat hoeft ook helemaal niet. Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met verhalen en mythen over (content) marketing in de agrarische sector.
Deel dit bericht: Facebook Twitter LinkedIn